جمعه 27 مهر 1403 شمسی /10/18/2024 6:35:04 AM
بیرونیت عملکرد زیرمجموعه های تاصیکو در سال 1402 را بررسی کرد (بخش ششم)

شرکت سرمایه گذاری صدرتأمین که در سال 1378 با سرمایه ثبتی یک میلیارد ریال تحت پوشش شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان یکی از هلدینگ های تخصصی در حوزه صنایع کاشی و سرامیک در قالب سهامی خاص تاسیس شد، دارای زیرمجموعه صنعتی مختلفی است. بیرونیت قصد دارد در سلسه گزارشی، عملکرد زیرمجموعه های این شرکت را در سال گذشته، مورد بررسی قرار دهد.
عبور درآمد عملیاتی "کفرا" از هزار میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار بیرونیت، در بخش های قبلی این سلسه گزارش، عملکرد شرکت های صنایع خاک چینی ایران، مس شهید باهنر، معدنی املاح ایران، کاشی و سرامیک الوند و زغال سنگ پروده طبس ایران را مورد بررسی قرار دادیم و در بخش ششم سراغ شرکت فرآورده های نسوز ایران رفته ایم. 

این شرکت با نماد "کفرا" در بورس تهران حضور دارد و در گزارشی تحت عنوان صورت های مالی سال منتهی به 29 اسفند 1402، عملکرد خود در سال گذشته را به اطلاع سهامداران رسانده است.

بر این اساس، سود خالص این شرکت (که تاصیکو 64 درصد از سهام آن را در اختیار دارد) در سال گذشته حدود 60 میلیارد تومان بوده است. همچنین سود عملیاتی این شرکت نیز از 191 میلیارد تومان عبور کرده است.  

این شرکت همچنین توانسته در انتهای سال گذشته درآمد عملیاتی خود را به بالای هزار و 53 میلیارد تومان برساند و پنج درصد نسبت به 1401 افزایش دهد.

تولیدات این شرکت در سال گذشته شامل دولومیت، آجر در مدل های شاموتی، آلومینی، قلیایی،  کربن منیزیتی به علاوه مواد ویژه شاموتی، آلومینی و قلیایی بوده است. پرفروش ترین محصول این شرکت در سال گذشته آجرهای آلومینی با رقم 11 هزار و 613 تن بوده است. همچنین گران ترین محصولی که این شرکت در سال گذشته فروخته، آجرهای قلیایی با قیمت بیش از 44 میلیون تومان در هر تن بوده است.

طبق آمار ارائه شده به بورس، این شرکت توانسته در سال گذشته تولید را به 58 هزار و 263 تن برساند. فروش این شرکت نیز در سال گذشته 48 هزار و 319 تن بوده است.

این شرکت همچنین در انتهای سال گذشته توانسته به درآمد فروش داخلی بالغ بر هزار و 23 میلیارد تومان برسد. در مقایسه با سال 1401، درآمد این شرکت حدود 68 میلیارد تومان بالا رفته است.

شرکت فرآورده های نسوز ایران، صادرات هم دارد، به نحوی که توانسته در سال 1402 رقم فروش خارجی خود را به هزار و 42 تن برساند. درآمد این شرکت از صادرات سال گذشته بیش از 22 میلیارد و 750 میلیون تومان بوده است.

این شرکت همچنین از محل تامین و اجرای پروژه های تاندیش نیز درآمد حدودا هفت میلیارد تومانی کسب کرده است.

شرکت فرآورده های نسوز ایران، پیش بینی و برآوردی از عملکرد امسال خود ارائه نکرده است. 

 

 

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین